vineri, 11 august 2017

Tarta cu prune


Luna aceasta , simpatica noastră gazdă de la Provocarea “week-end cu spor”  este Lubita (sau Lulu , cum îi spun prietenii), o doamna super-mega dragălaşă, cu un suflet extraordinar şi pe care eu, trebuie să recunosc , o iubesc tari tari di tăt. 
Pentru-ca am avut ceva mai mult timp la dispoziţie, m-am hotărât să fac mai multe retete, nu doar una aşa cum prevede regulamentul provocării. 
Prima reţetă a fost cea de orez cu dovlecei şi roşii, reteta pe care va sfatuiesc sa o incercati . 
Acum am ales un dulce, cu fructe de sezon, o rasturnata cu prune adică. A ieşit fantastic de bună şi a dispărut ca prin minune din farfurie, noroc că am avut inspiraţia să păstrez, mai bine spus să ascund,  2 bucăţele ca să am ce fotografia. 


Ingrediente:

3 oua,
1 pachet de unt (la temperatura camerei),
200 gr zahăr,
300 gr faina,
1 plic praf de copt,
1 plic zahar vanilat,
esenta de lamaie,
1 lingurita scortisoara,
500 gr prune.



Preparare:

Spălăm prunele, le desfacem în jumatăţi şi scoatem sâmburii. 

Ungem o tava cu unt si aşezăm prunele apoi presărăm peste ele scorţişoara.

Batem untul cu un praf de sare şi zahărul, apoi adăugăm pe rând ouăle. Mixăm în continuare. 
Adăugăm făina amestecată cu praf de copt, iar la final dăm un plus de gust cu esenţa de lămâie. 

Turnăm compoziţia peste prune, nivelăm (dacă este cazul) şi dăm tava la cuptorul încălzit în prealabil, la temperatură medie aproximativ 40-45 minute. 

Lasăm puţin să se răcească, scoatem prajitura din tava, pudram cu zahăr , feliem şi servim.



S-aveti pofta !

2 comentarii:

Lubita Iancu spunea...

Multumesc,tari tari di tat si eu!!

Monya spunea...

Cu mare drag

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...