vineri, 4 august 2017

Orez cu dovlecei si rosii


Pentru-ca a început o noua lună şi e o nouă provocare, m-am gândit să fiu mai harnicutză şi să nu mai las pe ultimul week end retetele, sau chiar sa depaşesc termenul. Şi cum retetele propuse de Lubita-gazda noastră dragă, s-au mulat perfect pe gusturile mele dar şi pe dieta mea fantastică. 

Aş fi vrut să încep cu supa, să am un meniu complet şi normal , însă nu am reuşit să o pregatesc, aşa că încep cu felul 2, apoi vin cu felul 1 şi desertul sau nu neapărat în ordinea asta. 


Ingrediente:
1 dovlecel (patison )
1 ceapă, 
1 roşie, 
100 gr orez, 
Sare, piper, ulei


Preparare:

Taiem cubulete dovlecelul, ceapa şi roşia.

Eu am avut un dovlecel patison, de ală mic şi galben mai exact. E mai dulceag faţă de dovleceii “normali”. E primul an în care am astfel de dovlecei în grădină, dar cu siguranţă nu va fi ultimul. Merg de minune şi umpluţi la cuptor, si în salate şi piureuri, şi în tocăniţe şi probabil în tot ce-mi trece prin cap în materie de mancare. 



Încingem 2 linguri de ulei şi călim ceapa, apoi adăugăm dovlecelul şi rosia. 

Adăugăm orezul şi mai amestecăm de 2-3 ori. 
Condimentăm după gust, apoi adăugăm apa, cât să depăşească cam cu un deget orezul. 
Acoperim şi lasăm la fiert (15-20 minute), la foc mic. 

Secretul să nu se lipească , cică, este să nu amestecăm în el. Acum nu stiu dacă o fi adevarat sau nu, dar eu mereu amestec în oală. Chiar şi când fierb cartofi pentru piure, deci …. Am un fix !

Servim alături de o salată sau cu castraveţi muraţi. E absolut delicious.



Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...