marți, 6 noiembrie 2012

Bulion de gogosari



Ingrediente:
3 kg  gogosari bine copti,
cam 200 ml ulei pentru calit bulionul si pentru pus deasupra in borcane,
1 lingura sare.
Preparare:
Se spala si se curata bine gogosarii de cotoare si seminte si se dau prin masina de tocat / la robot.
Se fierbe pasta obtinuta (contine destul de mult lichid), intr-un vas de tuci (in cazul meu, dar puteti folosi orice vas doriti/aveti in dotare. Eu il folosesc pe cel de tuci pentru-ca nu se lipeste de fund), la foc mic si adaugand 100 ml ulei si sarea. Am auzit aceasta reteta si in varianta in care se adauga zahar, insa nu am preparat o niciodata asa. 
Pentru fierbere nu am un timp anume. Eu fierb bulionul pana ajunge la consistenta dorita( aproximativ o ora jumatate).
Se pune bulionul fierbinte in borcane si se pune o pelicula fina de ulei peste bulion. Se capseaza bine borcanele si se lasa sa se raceasca intre paturi.
Se depoziteaza in camara sau in beci si se poate pastra si timp de doi ani.
Sfaturi, ce poate va vor fi utile:
In timpul consumarii bulioanelor de ardei, de rosii precum si a pastei de ardei iute, se vor sterge cu grija urmele de pasta de pe peretii borcanului si se va reface de fiecare data pelicula de ulei, prin adaugarea unei linguri de ulei fierbinte peste produs. In caz contrar se pot forma mici pete de mucegai care afecteaza calitatea produsului.
O cantitate oricat de mica din acest bulion(care are o foarte mare putere de colorare), va accentua foarte mult prezenta urmelor de grasime din mancare, facand ca aceasta sa para mult mai grasa decat este.




Niciun comentariu:

Stuffino Crisan, o locatie cu suflet

    4 zile fantastice în Delta Dunării .      Fiecare poveste are un început, așa că o să încerc sa o iau si eu de la început. Deși, oricum ...